РУСА́ЛІЇ, ій, мн., етн. Весняний обряд у давніх слов’ян, пов’язаний з поминанням померлих.
Словник української мови: в 11 тт. / АН УРСР. Інститут мовознавства; за ред. І. К. Білодіда. — К.: Наукова думка, 1970—1980. — Т. 7. — С. 911.
а
б
в
г
ґ
д
е
є
ж
з
и
і
ї
й
к
л
м
н
о
п
р
с
т
у
ф
х
ц
ч
ш
щ
ю
я
РУСА́ЛІЇ, ій, мн., етн. Весняний обряд у давніх слов’ян, пов’язаний з поминанням померлих.
Словник української мови: в 11 тт. / АН УРСР. Інститут мовознавства; за ред. І. К. Білодіда. — К.: Наукова думка, 1970—1980. — Т. 7. — С. 911.
Руса́лі[ї] = Руса́ли = Руса́лчин (Руса́льний, Руса́льський, Ма́вський, На́вський, Ня́вський, Криви́й) ти́ждень — сьомий тиждень по Великодню, або тиждень перед Зеленою (Святою) неділею, що з дохристиянських часів був веселим святом руса́лок (слово походить від назви свята — старо-римського свята троянд (рож), роза-лій); вони виходять із води, коли жито цвіте, гуляють по лісах та полях; не можна їм потрапляти до рук, — залоскочуть на смерть (див. ще Руса́лчин вели́кдень); на думку В. Петрова, Русалії — хліборобське свято квітнення-колосіння жита; це язичницькі ігрища на честь бога Сонця, свято переходу від весни до літа, свято квітів, коли дівчата плетуть вінки й несуть додому, веселе свято з піснями і танцями, свято Лади, яке потім завершується днем Купала; щоб позбутися русалок, в ці дні дівчата в полі, на житах роблять спільний обід — тризну на честь русалок, потім ходять по полях з розплетеними косами і вінками на головах, співаючи проводи русалкам: «Проводили русалочок, проводили, щоб вони до нас не ходили, та нашого житечка не ламали, та наших дівочок не ловили». На Рухали купаються, щоб не було посухи (повір’я).
Жайворонок В. В. Знаки української етнокультури: Словник-довідник. — К.: Довіра, 2006. — С. 512.